Inhoud

ABVV-regio Antwerpen zoekt:

Dossierbeheerders werkloosheid (m/v/x)

voor dienstencentra in Antwerpen, Hoboken, Deurne, Merksem, Kapellen en Boom.

Als dossierbeheerder sta je, samen met je collega's, in voor een correcte en snelle dienstverlening aan onze werkloze leden. Aan het loket stel je de juiste vragen om de situatie te kunnen analyseren en werkloosheidsdossiers te kunnen opmaken. Je informeert onze leden op een begrijpelijke manier over de werkloosheidsreglementering. In backoffice maak je analyses, geef je antwoorden op gestelde vragen en doe je de administratieve verwerking van de werkloosheidsdossiers.

Jouw taken

  • Het beheren van het werkloosheidsdossier van het lid:
    • correct opmaken, opvolgen en indienen van het werkloosheidsdossier (steunaanvragen, vrijstelling, wijzigingsaangiften) en de verwerking in AS/400
    • uitvoeren van correcte betalingen
    • nakijken, analyseren en oplossen van de verwerpingen en bijpassingen door RVA en de verwerking
    • opvangen van leden aan het loket (face to face)
    • beantwoorden van telefonische oproepen en mails
  • Het verstrekken van informatie en attesten:
    • OCMW, mutualiteit, kinderbijslagfonds, sociale huisvesting, studietoelage, werkgevers, financiële instellingen, school, RVA i.v.m. werkloosheidsreglementering
    • doorverwijzen vanuit de noden van het lid naar de juiste diensten (intern - extern)

Jouw profiel

Jouw diploma: 

Een bachelor met bij voorkeur maatschappelijke dienstverlening of gelijkwaardig.

Jouw competenties:

  • Je analyseert een situatie: door een geheel aan informatie op een inzichtelijke en methodische manier samen te brengen. Je benadert een probleem vanuit verschillende invalshoeken. Je legt logische verbanden.
  • Je bent klantgericht: je onderkent de behoeften van verschillende klanten (intern en extern) en handelt hier adequaat naar in  functie van een optimale dienstverlening. Je onderneemt acties om voor de klant de geschikte oplossing te bieden bij specifieke vragen en problemen. 
  • Je handelt met aandacht voor de doelstellingen en de belangen van het ABVV, de dienst en de taak. Je kent de deontologie die eigen is aan de functie en die leef je na.  
  • Je bent communicatief sterk: je kan een boodschap vriendelijk doch assertief overbrengen zodat de klant tot wie ze gericht is ze begrijpt. Je speelt in op wat gezegd wordt en stimuleert een open dialoog. Je luistert actief.
  • Je werkt zorgvuldig en betrouwbaar: je blijft onder verhoogde druk kwaliteitsvol werk afleveren. Je weet snelheid met diepgang en nauwkeurigheid te combineren. Je komt je afspraken na en neemt je verantwoordelijkheid op.  
  • Je kan omgaan met stress: je blijft kalm en rustig in onverwachte situaties, bij tegenslag, kritiek of verhoogde werkdruk. Je reageert rustig bij tegenstand. Je behoudt een correcte houding bij confrontaties. 

Jouw kennis:

  • Nederlands (grondig), andere talen zijn een pluspunt
  • Kennis van of interesse in sociale wetgeving en arbeidsrecht
  • Courante informaticatoepassingen
  • Rijbewijs B en beschikken over een wagen is een pluspunt
  • Waarden en standpunten van het ABVV

Wij bieden

Een prettige werksfeer, opleiding en bijscholing, een enthousiaste organisatie die je in je werk ondersteunt. Het aangeboden contract is van onbepaalde duur voor een voltijdse baan in een 32 of 35,5 uren/werkweek. Het loon past in de barema’s van het ABVV-regio Antwerpen. Naast loon, vakantiegeld (100%) en eindejaarspremie (100%) genieten medewerkers van een zomerpremie (28% maandloon), maaltijdcheques per gewerkte dag, een groepsverzekering, 100% tussenkomst in de kosten van het woon-werkverkeer met openbaar vervoer (of fietsvergoeding), hospitalisatieverzekering, syndicale premie, jaarlijkse ecocheques en een forfaitair bedrag kosten eigen aan de werkgever.

Sollicitatieprocedure

  • Je gemotiveerde sollicitatiebrief en je CV stuur je naar vacature@abvv.be t.a.v. Mehdi KOOCHEKI, algemeen secretaris ABVV-regio Antwerpen, voor maandag 20 november ’23
  • Een jury selecteert de kandidaten voor een eerste gesprek en nodigt via e-mail de kandidaten uit. 
  • Het eerste gesprek en schriftelijke proef is gepland op woensdag 29 november ’23. 
  • Na dit gesprek wordt er beslist wie deelneemt aan de screening bij Ascento in de week van 4-8 december ‘23. 
  • De kandidaten met een positief advies worden uitgenodigd voor een laatste gesprek met de algemeen secretaris van ABVV-regio Antwerpen op 20 december ‘23. 
  • De start van de tewerkstelling volgt zo snel mogelijk op dit afsluitende gesprek.

Download hier de vacaturefiche met extra informatie. Meer duiding bij het profiel, arbeidsvoorwaarden en procedure krijg je bij de personeelsdienst op tel. 03 220 66 93 of vacature@abvv.be.