Juni 2022
onze rechten onze strijd cover

De democratie, zowel politiek als economisch, blijft kwetsbaar. We moeten actie blijven voeren voor solidariteit, rechtvaardigheid, gelijkheid en democratie. Zeker vandaag hebben onze syndicale vrijheden nood aan jou, aan ons!

November 2021
Syndicalist geen crimineel

Het is aan ons om sociale vooruitgang te bewaken, want die is er echt niet vanzelf gekomen. We hebben daar in het verleden soms zwaar voor moeten onderhandelen en nog vaker actie gevoerd én gestaakt. En wie denkt dat sociale verworvenheden voor altijd zijn, is eraan voor de moeite. We moeten dat goed beschermen en indien nodig, moeten we opnieuw de straat op om duidelijk te maken wat onze rechten zijn.

Oktober 2021
praktische handleiding collectieve actie

Het stakingsrecht is een grondrecht dat juridisch erkend wordt in verschillende verdragen en in het Belgische recht. Via deze handleiding willen we militanten, vakbondsafgevaardigden en secretarissen tijdens actiedagen helpen om elke collectieve actie zo effectief mogelijk te laten verlopen.

mei 2013
die van de vakbond

Portretten van werknemers -  delegees, gewone mensen zoals jij, die dag na dag in de weer zijn om de noden of de problemen die jij in je bedrijf hebt, op te lossen.