Congres EVV: “Op naar een sociaal Europa voor de mensen”

dinsdag, 21 mei 2019

Het 14e congres van het Europees Vakverbond vindt plaats van dinsdag 21 tot vrijdag 24 mei in Wenen. Een delegatie van het ABVV is er ook bij.

Europa staat op een kruispunt. We leven in een cruciaal tijd voor Europa en de Europese Unie. De Europese vakbeweging is altijd al een verdediger geweest van Europa, van een sociaal Europa welteverstaan. En laat het net dat zijn dat vandaag ter discussie staat op het congres van het Europees Vakverbond.

Samen sterk

Meer dan 600 nationale vakbondsafgevaardigden, secretarissen en voorzitters verzamelen in de Oostenrijkse hoofdstad Wenen om na te denken en debatteren over de richting van Europa. Want Europa zal sociaal zijn, of zal niet zijn.

Ons continent en haar mensen/werknemers wordt vandaag getroffen door een pak uitdagingen waar enkel een sociaal antwoord op mogelijk is: ongereguleerde globalisering, sociale dumping, xenofobie, klimaatverandering of automatiseringen. Enkel samen kunnen we hier werk van maken en een redelijk antwoord op formuleren.

Het congres zal eind deze week een nieuw EVV-leiderschap kiezen. Daarnaast zullen verschillende documenten worden aangenomen of bediscussieerd, waaronder het Manifest van Wenen en een EVV-actieprogramma 2019-2023.

#ETUC19

Check de website van het EVV voor verdere informatie en het hele programma

Hou ook hun sociale media in de gaten (Facebook en Twitter).