Nationale betoging tegen racisme

24 Maart 2024, 12:00
Inhoudstype
Description

Kom zondag 24 maart naar Brussel en laat je horen voor gelijke rechten, tegen racisme en discriminatie.

We zijn allemaal verschillend en dat is maar goed ook. Toch moeten we gelijke rechten hebben en gelijke kansen krijgen. Daar wringt het schoentje. Racisme en discriminatie zijn nog steeds een prangend probleem. We worden er dagelijks mee geconfronteerd. Op de werkvloer, op straat, op school of in de media. Eén op zes bedrijven discrimineert op basis van vermeende afkomst of huidskleur!

Het ‘Platform 21/03 – Sta op tegen Racisme’ een koepel van zo’n 170 organisaties waar het ABVV deel van uitmaakt, houdt op zondag 24 maart een nationale betoging naar aanleiding van de Internationale Dag tegen Racisme. Het ABVV doet mee. We staan mee op tegen racisme en discriminatie. Want ongelijkheid verdeelt, in de samenleving maar ook op de werkvloer. En wat ons verdeelt, maakt ons zwakker.

Praktisch

• Zondag 24 maart 2024
  • Start betoging: 12u, Albertinaplein, Centraal Station Brussel.
  • Aankomst betoging met speeches op het Albertinaplein. Ook ABVV-voorzitter Thierry Bodson neemt het woord.

• Start concert: 13u, Albertinaplein.
  • Ga mee naar de betoging vanuit jouw stad, met je ABVV-gewest en de lokale groep ‘Platform 21/03’.

• Meer info op de website Sta op tegen Racisme - Platform2103.be en de Facebookpagina Platform 21/03 waar je ook de links vindt naar de lokale afdelingen en evenementen om samen te vertrekken.

• Duid je aanwezigheid aan een deel het evenement.