12.10.2021

Het ABVV nam kennis van het resultaat van de regeringsonderhandelingen. Op basis van wat we nu weten en na een voorzichtige eerste analyse zien we enkele positieve elementen, maar vallen vooral de minpunten op.

06.10.2021

Het begrotingsconclaaf is gestart onder een moeilijk gesternte. De schaduw van de Pandora-papers was nog niet gevormd of Eerste Minister De Croo liet uitschijnen dat de Belgische regering op zoek moet naar 2 miljard euro. In plaats van besparingen in de openbare diensten vraagt het ABVV om niet voorbij te gaan aan de gevolgen van belastingontduiking voor de staatskas.

12.02.2021

Het Rekenhof bevestigt waarvoor we al lang waarschuwden: de korting voor de eerste werknemer is een miskleun en kost onze sociale zekerheid handenvol geld.

12.01.2021

Het wetsontwerp over een taks op effectenrekeningen, is een stap in de goede richting. Maar die stap is te klein. We kunnen niet akkoord gaan met het feit dat de inspanningen die gevraagd worden aan de houders van een effectenrekening, niet in verhouding staan tot wat de werknemers moeten bijdragen.