Structuur

Vakcentrales

De 6 vakcentrales of beroepscentrales van het ABVV groeperen werknemers per bedrijfssector.

ABVV Horval

ABVV HORVAL (Horeca, Voeding, Alimentation) verenigt alle werknemers uit de industrie en de voedingshandel en de werknemers uit de Horeca en de Diensten.

Cellebroersstraat 18

ABVV-Metaal

ABVV-Metaal groepeert de werknemers uit de metaalnijverheid, de metaalverwerking, de elektriciteit, non-ferrometalen, edelmetalen, staalnijverheid, garages, carrosseriebouw, metaalhandelaars, montage, enz.

Jacob Jordaenstraat 17

Algemene Centrale

De Algemene Centrale – ABVV (AC) verenigt werknemers uit de bouwnijverheid, de scheikunde, de industrie en de diensten.

• de industriesectoren: textiel, confectie, textielverzorging, textielrecuperatie, houthandel en houtzagerijen, papierverwerking, papierproductie, papierrecuperatie, steengroeven, cement, vezelcement, betonnijverheid, keramiek, steenbakkerijen, pannenbakkerijen, bosontginning, jutezakkennijverheid, glasnijverheid, tabakindustrie, stoffering en houtbewerking, petroleum, scheikunde, huiden en leder, grint- en zandgroeven, bont en kleinvel, recuperatie allerlei producten, diamant, het aanvullend paritair comité
  • de bouwsector
  • de dienstensectoren: schoonmaak, dienstencheques, bewaking, uitzendarbeid, kappers, schoonheidszorgen, fitness
  • maatwerkbedrijven

Hoogstraat 26-28

Algemene Centrale der Openbare Diensten

ACOD verenigt alle personeelscategorieën van de openbare ondernemingen en diensten, ongeacht hun statuut of contract. Het gaat om medewerkers van spoor, post, telecommunicatie, vliegwezen, lokale en regionale besturen (lokale, provinciale, gewestelijke overheden), ministeries, parastatalen, openbare maatschappijen voor sociale huisvesting, tram, bus en metro, gas- en elektriciteitssector, officieel en gesubsidieerd onderwijs en cultuur (theaters, opera's, openbare radio en televisie – ook deze behorend tot de Gemeenschappen ...).

Fontainasplein 9-11

Bond der Bedienden, Technici en Kaderleden

De BBTK groepeert alle bedienden, technici en kaderleden uit de privésector, de werknemers (arbeiders en bedienden) in de social profit, de leerkrachten en het administratief personeel van het vrij onderwijs, de werknemers (arbeiders en bedienden) uit de boeksector, de grafische sector, de mediasector.

Jospeh Stevensstraat 7-5

Tel.:

BTB ABVV (Belgische Transportbond)

BTB ABVV groepeert alle werknemers uit de transportsector waaronder het wegvervoer, de maritieme sectoren, de havens, de binnenvaart, de zeevisserij, de koopvaardij, de arbeiders in de luchtafhandeling, in het goederen -en personenvervoer en in de logistiek.

Paardenmarkt 66
2000 Antwerpen

Gewestelijken

Op interprofessioneel niveau kent het ABVV 16 gewestelijke afdelingen, die diensten verlenen aan de leden: werkloosheidsdienst, sociaal-juridische diensten, advies, opleiding, enzovoort.

Intergewestelijken

De intergewestelijke afdelingen van het ABVV groeperen de leden volgens de federale structuur van de Belgische Staat.

Vlaams ABVV

Voorzitter: Miranda Ulens