Pers & pro

19/06/2024 Europa

Budgetinspanningen: mensen gaan voor op cijfers

Het ABVV vraagt om een begroting die de mensen centraal stelt en geen fetisj maakt van de cijfers. Alles inzetten op het verminderen van de uitgaven zou een vergissing zijn. We moeten de inspanningen spreiden. En dat betekent de inkomsten verhogen.

14/06/2024 Sociaal overleg

Verkiezingen 2024: de loonwet moet dringend hervormd worden

Het moet gedaan zijn met doemberichten over onze loonkosten. De wet van ’96, de loonnormwet, toont zich nog maar eens verouderd. Die wet moet dringend opengebroken worden opdat vakbonden weer vrijheid krijgen om te onderhandelen over échte loonsverhogingen.

Federaal Secretariaat

Het Federaal Secretariaat bestaat uit 7 personen, verkozen op het Federaal Congres ABVV, en staat in voor de dagelijkse leiding van de vakbond. Meer info over de leidinggevende instanties van het ABVV vind je hier.

Profile picture for user Miranda Ulens

Miranda Ulens

algemeen secretaris ABVV en voorzitter Vlaams ABVV
Profile picture for user Florence Lepoivre

Florence Lepoivre

algemeen secretaris van de Brusselse intergewestelijke, ABVV-Brussel
Profile picture for user Caroline Copers

Caroline Copers

algemeen secretaris van de Vlaamse intergewestelijke, het Vlaams ABVV

Echo ABVV

Echo is de nieuwsbrief van de studiedienst en internationale dienst van het federaal ABVV en van de studiediensten van de intergewestelijke afdelingen (Vlaanderen, Brussel, Wallonië) en houdt je up-to-date over sociaal-economische actualiteit, syndicale aangelegenheden en het sociaal overleg.

Benin: radicale verandering is dringend nodig

Anselme Amoussou, die eerder dit jaar tot adjunct-secretaris-generaal van het IVV-Afrika verkozen werd, is eind mei heel kort in ons land geweest alvorens door te reizen naar Genève voor de Internationale Arbeidsconferentie. Hij werd uitgenodigd op een colloquium over de dynamieken van het kapitalisme, van ontwikkeling en van sociale verandering in het Zuiden vanuit een werkperspectief.

Onze laatste Echo's

Alles lezen

Nieuw KB niet-gouvernementele samenwerking

Na meer dan drie jaar discussiëren en afwachten werd het nieuwe Koninklijk Besluit gepubliceerd over de niet-gouvernementele samenwerking waarin de acties van ISVI kaderen.

Campagnetools