Vakbondsactie
Name
Vakbondsactie

01.06.2022

ABVV-congres: voor meer solidariteit en gelijkheid na corona

Tijdens het ABVV-congres van 2 tot 3 juni blikken we terug en zetten we de koers uit voor de komende vier jaar. We halen de banden met onze internationale kameraden aan en (her)verkiezen ons federaal secretariaat.

13.05.2022

Voor meer loon, want alles is te duur!

De prijzen voor gas, elektriciteit, mazout, benzine en diesel zijn enorm hoog. ACV, ABVV en ACLVB willen dat politici dit beseffen én de loonnormwet aanpassen. Tijd voor actie! Kom jij ook naar de betoging op 20 juni?

29.04.2022

Boodschap 1 mei Miranda Ulens

Koopkracht. Syndicale actie. Extreemrechts.

Beste vrienden, kameraden,

welkom op onze 1ste mei.

De Dag van de Arbeid. De dag van de werknemers.

19.10.2021

Het Hof van Beroep van Luik bevestigde het vonnis in de zaak rond ‘het viaduct van Cheratte’. Zeventien ABVV-vakbondsleden kregen in eerste aanleg voorwaardelijke gevangenisstraffen en boetes van enkele honderden euro's. Het ABVV zal een sensibiliseringscampagne uitwerken en een actiedag organiseren met een stakingsaanzegging van 24 uur.

23.09.2021

Het ABVV laakt het geweld waarmee de directie van de groep Kuehne + Nagel het ontslag heeft aangekondigd van 549 werknemers in zijn vestiging in Nijvel, onder het voorwendsel dat deze niet rendabel zou zijn.