Name
Ons vaccin

Ons vaccin? Werknemers hebben recht op meer waardering. Onze sociale zekerheid en overheidsdiensten moeten we terug naar waarde schatten. We gaan voor een ander economisch model: duurzamer en gericht op meer gelijkheid. De overheid moet investeren, herverdelen, samenwerken.

01/06/2022 Vakbondsrechten

ABVV-congres: voor meer solidariteit en gelijkheid na corona

Het ABVV is klaar voor de toekomst. Tijdens ons congres van 2 tot 3 juni blikken we terug, maken we een stand van zaken op en bepalen we onze koers voor de komende vier jaar. We halen de banden met onze internationale kameraden aan, en (her)verkiezen ons federaal secretariaat.
11/01/2021 Ons vaccin

IPA 2021-2022: koopkracht is het beste vaccin tegen de coronacrisis

Er liggen cruciale weken in het verschiet voor de sociale dialoog binnen de G10. De bedrijfstakoverkoepelende overeenkomst speelt een belangrijke rol omdat ze in deze tijden van crisis bijna 3 miljoen werknemers - ook in kleine bedrijven - in staat kan stellen hun koopkracht te vergroten en betere arbeidsvoorwaarden te krijgen. We willen een overeenkomst die alle sectoren en alle bedrijven ten goede komt.

29/10/2020 Veiligheid & gezondheid

Gedeeltelijke lockdown ABVV vraagt noodmaatregelen

Werknemers die symptomen van het coronavirus vertonen of die rechtstreeks in contact komen met mensen die positief hebben getest op COVID-19, blijven soms werken onder druk van de werkgever of uit schrik een deel van hun inkomen te verliezen. Quarantaine is soms financieel onhoudbaar, terwijl het vanuit gezondheidsoogpunt essentieel is.

Onze laatste Echo's