Openbare Diensten
Openbare Diensten

05.10.2022

Spoorbonden staken op 5 oktober

Het gemeenschappelijk vakbondsfront, waaronder het ACOD Spoor, blijft bij zijn beslissing om op 5 oktober te staken. Waarom? Omdat de Belgische spoorwegen een schrijnend tekort hebben aan middelen en personeel. De kwaliteit van de dienstverlening aan de reizigers wordt al jaren ondermijnd, en opnieuw moeten we vaststellen dat de overheid zich niet concreet engageert voor het Spoor.

26.11.2020

‘We moeten van een armoedig beleid naar een armoedebeleid’ - Dubbelinterview Anne Van Lancker en Miranda Ulens

Zonder echte hervormingen zal de armoede alleen maar toenemen. Zeker nu de coronacrisis de kloof tussen arm en rijk vergroot. Toch zijn Anne van Lancker van Decenniumdoelen en onze eigen Miranda Ulens hoopvol. Wanneer mensen dreigen kopje onder te gaan, staan anderen op om het tij te keren.

26.08.2020

Aan de federale onderhandelaars: genoeg gepalaverd

Al meer dan 600 dagen zitten we zonder een volwaardige regering. Nochtans is de nood hoog voor een volwaardige federale regering. Het ABVV dringt aan.

23.09.2020

Enkele dagen geleden werd bekend dat er tussen 1999 en 2018 wereldwijd voor meer dan 2.000 miljard dollar aan verdachte geldstromen werden ontdekt in de banksector. Meerdere banken actief in ons land, blijken ook betrokken te zijn en duiken in de gelekte rapporten op. Het zoveelste geldschandaal op rij waardoor onze overheden massaal inkomsten verliezen en waarvoor burgers dan opdraaien.

23.06.2020

Het ABVV voerde vandaag actie voor het gebouw van de Nationale Bank onder de slogan “een vaccin tegen de sociale crisis”.