17.11.2020

Naar jaarlijkse gewoonte publiceert het ABVV in het najaar haar sociaal-economische barometer. De editie 2020 staat volledig in het teken van de crisis die Covid-19 met zich meebracht.

23.09.2020

Enkele dagen geleden werd bekend dat er tussen 1999 en 2018 wereldwijd voor meer dan 2.000 miljard dollar aan verdachte geldstromen werden ontdekt in de banksector. Meerdere banken actief in ons land, blijken ook betrokken te zijn en duiken in de gelekte rapporten op. Het zoveelste geldschandaal op rij waardoor onze overheden massaal inkomsten verliezen en waarvoor burgers dan opdraaien.

01.07.2020

Om het hoofd te kunnen bieden aan de sociale en economische gevolgen van de coronacrisis heeft de overheid een reeks buitengewone uitgaven moeten doen. De vraag die zich nu stelt is wie de factuur zal betalen.

20.05.2020

We roepen op tot respect en gezond verstand. We stellen voor om de oude recepten uit het verleden los te laten, die zijn immers al inefficiënt en gevaarlijk gebleken voor onze solidariteits- en beschermingssystemen.

07.05.2020

Het rapport van de Hoge Raad voor Financiën over de hervorming van de personenbelasting bevat een heel aantal elementen van rechtvaardige fiscaliteit die het ABVV naar voren schuift in het licht van een eerlijke tax shift naar kapitaal en vermogen.

12.03.2020

De Centrale Raad voor het Bedrijfsleven heeft zijn tussentijds verslag over de loonkosten gepubliceerd. Het ACV, het ABVV en de ACLVB stellen vast dat de loonmarge werd onderschat, dat de 'historische loonhandicap' niet bestaat én dat er marge moet zijn voor loonsverhogingen bij de volgende loononderhandelingen.