Name

17.03.2022

Oproep tot vrede

Het ABVV veroordeelt de Russische militaire interventie in Oekraïne en roept op tot een onmiddellijke stopzetting van de vijandelijkheden. Wij wijzen elke militaire agressie af  en roepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

25.02.2022

Werknemers bundelen krachten tegen de oorlog in Oekraïne

Het ABVV veroordeelt de Russische militaire aanval in Oekraïne en roept op tot een onmiddellijke stopzetting van de vijandelijkheden.

16.06.2021

1.000 vs. 769? Get up, stand up! Up for equal pay!

Volgens de laatste gegevens bedraagt de loonkloof tussen vrouwen en mannen in België liefst 23,1% op jaarbasis. Anders gezegd: indien hij 1.000 euro verdient, krijgt zij voor evenveel werk maar 769 euro! Het 'goede nieuws': aan het huidig tempo zal de loonkloof weggewerkt zijn.... binnen 84 jaar. Op vrijdag 18 juni eisen we dat nù de loonkloof gedicht wordt.

05.02.2021

De NAR brengt vandaag op vraag van minister van Werk Dermagne advies uit over een voorstel van de Europese Commissie voor een richtlijn betreffende toereikende minimumlonen in de EU.

23.11.2020

Zeker nu werknemers worden geconfronteerd met de enorme sociale en economische gevolgen van de coronapandemie moeten ze worden gehoord en betrokken.