Internationaal
Name
Internationaal

Info over onze internationale syndicale projecten met lokale vakbonden in Zuid-Amerika, Afrika, de Caraïben en het Midden-Oosten?

05.04.2022

Het ABVV ondertekent samenwerkingsakkoord met Duitse vakbond DGB

Op 31 maart 2022 ondertekenden ABVV-voorzitter Thierry Bodson en diens Duitse tegenhanger Reiner Hoffman een samenwerkingsovereenkomst tussen beide vakbonden. Een  samenwerking van solidariteit en dienstverlening is immers fundamenteel voor de uitbouw van sterke vakbonden voor een sociaal en vreedzaam Europa.

09.03.2022

Solidariteit met de Oekraïense bevolking

De oorlogssituatie in Oekraïne verslechtert elke dag. Het Europees (EVV) en het Internationaal Vakverbond (IVV), staan voortdurend in contact met de Oekraïense vakbondscollega’s om solidariteit en steun te verzekeren.

15.02.2022

Petitie tegen bedrijven die illegale nederzettingen in Palestina helpen

Het Internationaal Vakverbond, waarvan het ABVV lid is, vraagt met een petitie dat de databank wordt geüpdatet van bedrijven die actief zijn in de Israëlische nederzettingen op Palestijns gebied.

23.11.2020

Zeker nu werknemers worden geconfronteerd met de enorme sociale en economische gevolgen van de coronapandemie moeten ze worden gehoord en betrokken.

08.01.2019

In navolging van de lidstaten België, Nederland en Luxemburg willen de respectievelijke vakbonden (ABVV, ACV, ACLVB, FNV, CNV, VCP, LCGB, OGBL) het zestigjarig bestaan van de Benelux markeren.