Name
Lonen en koopkracht

Voor wat, hoort wat. Iedereen heeft recht op een loon waarmee je goed rondkomt. Als vakbond kijken we niet alleen naar de hoogte van je loon, maar ook naar wat je ermee kan in onze samenleving. Wij zijn dan ook de grootste verdedigers van de automatische indexering, waarmee lonen en uitkeringen aangepast worden aan de gestegen prijzen. Deze pagina bundelt nieuws, persberichten en publicatie over lonen en koopkracht.

Miranda Ulens
16/09/2024 Europa

Tijd voor een maakindustrie op maat van werknemers

De sociale drama’s bij Audi Vorst, Van Hool en andere bedrijven benadrukken de dringende nood aan een industriebeleid dat inzet op werknemers en hun noden. Daar ontbreekt het nu aan. Dat schrijft Miranda Ulens voor Samenleving & Politiek.

Audi
12/07/2024 Fiscaliteit & economie

Misbruik het sociale drama bij Audi niet

Werkgevers willen over de rug van sociale drama's zoals Audi Vorst de index aanvallen. Nochtans benadrukten vriend en vijand dat automatische indexeringen onze koopkracht én economie hebben ondersteund. De federale formateur haalt het maar beter niet in zijn hoofd om te raken aan onze index.

14/06/2024 Sociaal overleg

Verkiezingen 2024: de loonwet moet dringend hervormd worden

Het moet gedaan zijn met doemberichten over onze loonkosten. De wet van ’96, de loonnormwet, toont zich nog maar eens verouderd. Die wet moet dringend opengebroken worden opdat vakbonden weer vrijheid krijgen om te onderhandelen over échte loonsverhogingen.

Onze laatste Echo's