Banner syndicalist geen crimineel
Name
Syndicale rechten

02.06.2022

ABVV-congres: getuigenissen van op de werkvloer

Tijdens dag 1 van het ABVV-congres komen delegees vanuit alle sectoren aan het woord. Ze getuigen over koopkracht, werkomstandigheden, openbare diensten en nog veel meer. Daarnaast zetten we de krijtlijnen uit voor de komende vier jaar.

01.06.2022

ABVV-congres: voor meer solidariteit en gelijkheid na corona

Tijdens het ABVV-congres van 2 tot 3 juni blikken we terug en zetten we de koers uit voor de komende vier jaar. We halen de banden met onze internationale kameraden aan en (her)verkiezen ons federaal secretariaat.

29.04.2022

Boodschap 1 mei Miranda Ulens

Koopkracht. Syndicale actie. Extreemrechts.

Beste vrienden, kameraden,

welkom op onze 1ste mei.

De Dag van de Arbeid. De dag van de werknemers.

19.10.2021

Het Hof van Beroep van Luik bevestigde het vonnis in de zaak rond ‘het viaduct van Cheratte’. Zeventien ABVV-vakbondsleden kregen in eerste aanleg voorwaardelijke gevangenisstraffen en boetes van enkele honderden euro's. Het ABVV zal een sensibiliseringscampagne uitwerken en een actiedag organiseren met een stakingsaanzegging van 24 uur.

25.05.2021

Dag op dag een eeuw geleden, op 24 mei 1921, besloot de Belgische wetgever artikel 310 van het Strafwetboek, dat deelname aan een staking strafbaar stelde, af te schaffen.