Name
Veiligheid & gezondheid

Veiligheid op de werkvloer, arbeidsongevallen, beschermingsmiddelen, ziekte, werkdruk en werkritme, stress en burn-out, gevaarlijke stoffen … Je vakbond waakt over je veiligheid en gezondheid. Op deze pagina vind je hierover nieuws, persberichten en publicaties.

04/10/2022 Veiligheid & gezondheid

Re-integratieprocedure langdurig zieken aangepast

De vernieuwde procedure van re-integratie van langdurig zieken zal meer rekening houden met de werknemer. Syndicale delegatie en CPBW zullen meer betrokken worden. Dit moet de kans vergroten dat een werknemer die na een lange periode van ziekte weer aan het werk wil, een gepaste baan vindt binnen het bedrijf.
11/05/2022 Veiligheid & gezondheid

De terugkeer van langdurig zieken naar de werkvloer moet een vrijwillig en positief proces zijn

Twee weken geleden waren de sociale partners unaniem tegen elk sanctiemechanisme voor de reïntegratie van langdurig zieken op de arbeidsmarkt. Zowel de CNT als het directiecomité van het INAMI brachten hierover verschillende adviezen uit. De sociale partners benadrukken dat deze reïntegratie vrijwillig moet zijn, met ondersteuning voor zieke mensen die weer aan het werk willen. Ze riepen op tot een positieve benadering.

22/07/2022 Veiligheid & gezondheid

24/7 - Dag van de Shiftmedewerker

Op 24 juli 2021 organiseerde de Centrale générale van het ABVV de eerste dag ter ere van de nacht- en ploegenarbeiders. Het is tijd om hulde te brengen aan alle betrokken werknemers.

Onze laatste Echo's