Februari 2023
ECHO feb 2023 NL cover

ABVV gaat niet akkoord met aanbevelingen in jaarverslag Nationale Bank 2022 | Cao NAR: hoofdzakelijkheidscriterium om sectorale harmonisatie 2de pensioenpijler te faciliteren | Inspectiecampagne bij ondernemingen in de dienstenchequesector | De forfaitaire schadevergoeding bij geweld: ook voor de strafrechtbank! | Een welkom arrest van het Hof van Cassatie over de aansprakelijkheid van de hoofdaannemer bij onderaanneming | Brussels Gewest: hervorming van het Betaald Educatief Verlof | OPINIE: geef vakbonden en milieuorganisaties een volwaardige plek in het overleg tussen overheid en industrie |Een betere sociale dialoog in Europa – voorlopig enkel op papier | Indonesische regering duwt ‘voorwaardelijk ongrondwettelijke’ Omnibuswet door het parlement | OPINIE: geef vakbonden en milieuorganisaties een volwaardige plek in het overleg tussen overheid en industrie

December 2022
cover Echo 10 2022

Loonrapport van de Internationale Arbeidsorganisatie (IAO) pleit voor hogere lonen | ABVV nam dit najaar deel aan federale Klimaattafels | Een basisveiligheidsopleiding op de tijdelijke en mobiele bouwplaatsen: advies van de Hoge Raad | Rapport Fedris 2021 over arbeidsongevallen | Vrij verkeer, uitzendarbeid en sociale zekerheid | Voorkeurrecht voor de huurders van een te koop aangeboden woning | Campagne: ‘Gemeenschapsdienst, niet met ons!’ | Ontwikkelingssamenwerking: een gevaarlijke herziening van het KB | Stop de aanvallen op Wit-Russische syndicalisten

September 2022
Cover Echo 7 2022

Energiecrisis radicaal aanpakken |  NAR-CRB-FRDO brengen unaniem advies uit over de spoorwegen  | Responsabiliseringsbijdrage voor werkgevers inzake invaliditeit: de Nationale Arbeidsraad is klaar met haar advies | Opeenvolgende dagcontracten: een akkoord in de NAR | Werkloosheidsuitkeringen: het Hof van Cassatie preciseert de interpretatie van de cumulatiebeperkende regel | Brussels actieplan 2022-2025 ter bestrijding van racisme | Vlaamse begroting wint bij hoge inflatie | Kinderbijslag: afschaffing van het inkomensplafond voor studenten en leerlingen in alternerend leren | Internationale Arbeidsconferentie: onmisbare schakel in de strijd tegen sociale dumping